m e & u

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, October 8, 2013

Crunchy florenta



1st time mkn biskut florenta nie masa rumah staff uniten buat mkn2 ms lunch hour. masa memula mkn nie aku xrasa sedap pn. sbb ada byk kacang. pastu bile staff kt ofis buat biskut nie aku dh rs sdp skit. so aku decide tuk pegi beli n buat sendr. tp nk pegi2 ke yummies kt bangi tu xsempat2. so 1 day staff aku xjd buat biskut nie so dia nk jual tepung florenta nie kt aku. mmg cantik sgt la kn sbb dgr cite tepung florenta nie dh abis kt yummies... tgh in kn skang ni. so petang tu jugak aku pegi beli segala mak nenek kacang. punya la senang yg amat benda nie. ko kacau je tepung tu dgn segala kekacang yg ko beli.c terpulang nk byk kacang or byk tepung. mcm aku, aku lg suka byk tepung sbb aku xsuka kacang.

Bahan2 yang korg perlukan adalah...

1) tepung florenta / golden florentina (xde gmbr. korg pegi je kedai mcm yummies tu tny ada x tepung nie. klu dia tunjuk selain dr 2 tepung nie jgn amik. aku xsure jadik ke x)
2) segala jenis kacang. (almond, kuaci, badam etc)
3) non stick paper


1st step:
kacau tepung dgn kacang2 yg ada. jgn kurang sgt kacang n jgn telebih sgt kacang pulak. agak2 la. make sure sebati.

2nd step:
sediakan dulang pembakar. klu guna oven make sure korang pki non stick paper tuk avoid dia melekat kt dulang tu.

3rd step:
masukkan tepung yg dh dibancuh tu dlm dulang then rata kn. rata kan flat.

4rd step:
bakar. jgn lama.dlm 10minit. korang kene tgk2 la. n tgk jugak suhu oven. bile dh melt n garing skit trus angkat.

5ft step:
potong pki pisau or pizza cutter. ikut suka ati la nk size camne. then dh siap. ready tuk mkn...


duduk mkn dpn tv lg la ralit mkn xigt dunia...mmg seronok tuk buat kunyah2. korang mmg patut try. xyah beli kt org.sbb benda nie sgt senang. aku yg xreti nie pn menjadi. bangga sekejap.

okay daaa...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...