m e & u

Daisypath Friendship tickers

Thursday, August 28, 2014

Katil baru safiyyah - Twin baby

 
 
Tido malam sekarang nie safiyyah mmg xnk tido dah dalam baby coat dia. mayb dh xselesa nk gerak2, pusing2. so tiap2 mlm aktiviti kitaorg is tidokan dia kt katil kitaorg then angkat masuk dalam baby coat dia. tp dalam kol 1 2 pagi ko akan rasa ada orang berjalan atas katil ko. safiyyah merangkak masuk balik dalam katil kitaorg. dia punya port kt tengah - tengah katil. sempit tau. aku ngn husband dah la besar. tambah dia lg. katil queen je. mmg sardine dalam tin la jawab nyer.
 
So aku ngn husband decide tuk beli katil baru untuk safiyyah. Tapi xleh single bed. kene bed yg 4-7 Y/O. aku dh tgk kt IKEA. tp since xtau bile nk pegi beli kt sana walaupun harga dia murah 2 3 ratus dr tempat yang aku survey kt area umah nie. So petang selasa, husband smpi je dr ofis dia ajak pegi survey katil safiyyah. melompat la aku. dh lama xpegi beli brg2 nie. asyik niaga je.
 
So tpt pertama g survey Twin baby. babycoat dulu pun beli kt cni jugak. aku igt xde. rupanyer ada. aku dh berkenan sgt dh. walaupun ada warna coklat je.

 
nie kt kedai Twin baby...anak tokey nie ckp warna nie je yg ada. tp since harga dia agak tinggi aku prefer kt IKEA. sbb katil yg aku survey tgh sale. so kitaorg g survey tpt lain. tp tpt lain sume single bed. so mmg totally xnk. jadinye ada 2 je pilihan. yg nie or kene pegi IKEA yang xtau bile akan pegi.
 
So kitaorg decide pegi beli kt IKEA atas dasar harga. so otw blk & dh smpi simpang lorong umah aku decide beli je kt cni. sb mls nk pk dh. haahhaahh...giler. nasib laki I sporting.ikut je la bini dia yg xleh nk pk pape dh.  So pegi la blk Twin Baby. smpi je twin baby tokey tu ckp klu mau tilam yg baik skit ada tp harga lain. kira2 dh over kitaorg punya budjet. tp husband ckp xpe, amik je yg lembut skit.
 
jadinyer dapatla safiyyah katil baru. & lg best ada warna PUTIH.... yeaayyy!!!!
 
blk xcited pasang katil anak nie. bile siap je melompat naik safiyyah.
 
tengok tu...turun naik turun naik dia atas katil baru. nie baru siap pasang kt dapur
 
testing baring..nie mak yg suruh. hahahaha. mak over. klu boleh nk baring skali ngn anak. tp xberani tkt patah. al maklum la...berat badan melebihi.
 
malam pertama tu turun naik katil aku sbb nk tido kt tengah2. tp aku keraskan ati. biar dia tido atas katil dia. kesian wei....tido dalam keadaaan bersungut2 anak aku. peant pujuk sruh dia tido gak atas katil dia. sedih aku. sbb mmg aku dh ajar 3 tahun tido mesti aku akan peluk n dodoikan dia. tp smpi biler kn. aku biar je. tp aku Berjaya tidokan je. tgh malam dia berjalan gak dating kt katil aku. aku angkat letak blk katil dia. hahahah..sian anak aku.
 
 
Malam kedua??? nnt aku cite erk. ada keje..
 
Till we meet again.
 


 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...