m e & u

Daisypath Friendship tickers

Thursday, November 13, 2014

Roti roti...

 
 
 
uncle jual roti...ping pong ping pong bunyi hon dia. dulu masa kecik2 tiap2 malam akan tunggu uncle roti nie lalu depan umah tuk beli roti. mak suruh beli roti, senang buat bekfes esok. mak bg la RM5...tp xkn ada balance pun RM5 tu. dekat moto uncle nie, ada memacam benda lain selain roti. seala jenis keropok, jajan, mainan ada.. tp itu dulu la..masa RM5 boleh beli mcm2. sekarang rm5, ada 2 jenis roti je rasanyer. dh jadi terlalu kecik nilai RM5 bile barang makin mahal.
 
Sekarang antara yang seronok bile uncle roti nie lalu is my little princess la...safiyyah. sama je mcm masa mama dia dulu, xpandang pun roti...mainan je yg berkenan.
masa nie sesi merajuk dengan papa dia bile alyaa xkasi dia beli jajan..rasanyer 2 tahun melatih dia tuk xmakan jajan2 nie sume..tp sejak dh pndi meminta & makin mesra dgn org,,segala ape yg org belikan sume dia mkn. (mama pndg geram je sbb bg anak dia mkn benda merepek)
 
akhirnya Berjaya pujuk tuk beli popcorn. bg alyaa yg cetek ilmu ni...lebih baik bg dia mkn popcorn (walaupun ada bahan pewarna) dari bg dia mkn jajan2. habis mlm tu jugak pop corn 1 plastic.
 
tp bukan anak je yg suka dapat membeli belah kt moto uncle roti nie..mama dia pun sama naik. rs dh lama xtgk roti2 lama nie. roti nie cicah dgn milo sedap gile. klu mkn mcm tu je akan rasa keras skit..tp bile kene ngn milo mmg terbaek la. tp dh mhl tau (yelah harga barang mmg mhl) dh 70sen. dh lebih kurang gardenia je. hahhaha..
 
sape penah mkn roti nie?? sedap kan. ada lg 1 roti, tp xde la beli. roti keras kejung. ada planta & gula. roti tu pun sedap cicah ngn kopi. xpun roti keras yg panjang tu. pun sedap cicah kopi.
 
heheheheh... ujan2 mkn roti keras cicah kopi mmg layannnn...
 
till we meet again.
 
 
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...