m e & u

Daisypath Friendship tickers

Friday, May 8, 2015

Sedih nye perasaan ini sebagai seorang MAMA

Dalam sebulan yang lepas alyaa banyak balik lambat. kol 8 baru sampai umah. alyaa join exercise. join aerobic. dalam erti kata lain nk sihat & konon nk kurus. tp sesungguhnya...payah yer. sbb mulut nie xditutup. mulut nie sentiasa mengunyah & perut sentiasa lapar. So bile balik umah lmbt. kurang la masa dengan si kecik yang sorg nie. so terjadi la beberapa peristiwa yang sgt sedih.
 
budak nie dah pandai merajuk, pandai jeles, pandai terasa ati.
 
 
 
Dalam dua minggu lepas perkara ini sangat - sangat ketara dan makin menjadi - jadi. Safiyyah xnak dengan mama (alyaa). tido ngn papa, makan ngn papa, gurau - gurau main2 pun ngn papa. tp selama tu xpenah plak dia ckp kenapa. tp 3 hari lepas safiyyah cakap dia xsayang mama. dia syg papa. so alyaa pun Tanya la.
 
 
Perbualan 1 :
 
mama : Nape kakak xsayang mama?
safiyyah: xnk sayang mama....
mama : nape kakak??
safiyyah: mama sayang baby umar.
 
 
 
Perbualan 2 :
 
mama : mama sayang kakak..jom tido ngn mama..
safiyyah: xnk..mama nk tido ngn baby umar.
mama : mane ada (sambil tarik safiyyah sruh tido ngn mama) (Safiyyah dh menjerit2 nk pegi ke papa)
 
sedih tau bile benda nie terjadi. dia dh mula jeles dgn budak kecik nie. klu ada sape yang tertanya - Tanya sape pulak umar tu..Umar nie sebenarnya anak kakak. kakak alyaa duduk sebelah umah so mmg rapat dan sentiasa jumpa la. mayb banyak spend masa dengan umar, safiyyah terasa terpinggir. tp bukan saje - saje nak lebihkan umar. laayan sama je cuma mayb alyaa yg xperasan alyaa byk spend masa dengan umar.
 
sedih Nye bile mendengar luahan ati safiyyah.
 
 
malam tadi jadi lagi perkara ini. dia nk pegi tido ngn wan dia. sedangkan mama dh balik nie. jom layan perbualan anak yang terasa kurang kasih sayang dengan mama yang xsdr diri..
 
 
 
perbualan 3 :
 
Safiyyah :wan, I want to sleep with u.
mama: safiyyah, mama kan ada. mama dh balik nie.
safiyyah : xnk..mama sayang baby umar (safiyyah terus keluar)
(mama terdiam & menangis belakang pintu)
(safiyyah masuk balik & tgk mama nangis. dia pun nangis. dia marah mama nangis.
safiyyah : mama jangan nangis. I love u.
mama : kakak xsyg mama. kakak nk tido ngn wan
safiyyah : kakak nk tido ngn mama. xnk tido ngn wan. kakak love u.
 
 
Maka berpelukan la dua beranak ini...dan mak sedang merasa bersalah yang teramat sangat ke atas anaknya itu.
 
Umur baru 3 tahun setengah tapi bercakap dan serupa budak 5 6 tahun. punya la sedih. untung nasib alyaa nie bukan jenis kerja outstation, lewat balik sebab keje. tp mama cuba sayang untuk bagi balik kasih sayang mama sepenuhnya pada kakak.
 
safiyyah tetap baby mama. tetap anak manja mama. tetap buah ati mama. xde sape boleh ganti kakak. mama sayang kakak. (tapi mcm mane kakak nk ada adik nie klu kakak jeley dgn sepupu adik sendiri.)
 
mama love u kakak.
 
till we meet again .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...